تبلیغات

خبر خبر

"سامانه پیام رسانی هدیه آسمانی افتتاح گردید"

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات خود به این شماره پیامک دهید:

68  2060  2060  5000

منتظر نقطه نظرات شما هستیم

 

سامانه جدید هدیه اسمانی:

 

38  2040  2040  5000

 


حدیث ما


آخرین ارسال های تالار
شیطان

محل زندگی شیطان کجاست؟

 

شیطان چیست,زندگی شیطان

  بهترین محل زندگی برای شیطان همانا دل انسان ها باشد

 

همیشه دانستن یک سری مسائل برای ما آدم ها جالب و دوست داشتنی بوده؛ مخصوصاً دانستن یک سری اطلاعات از آدم های مطرح و کسانی که اسم آنها را زیاد شنیده ایم.

امروز می خواهیم در مورد یکی از این موجوداتی که اسمش را زیاد شنیده ایم و شاید بتوان گفت هرچه بدبختی می کشیم زیر سر او است صحبت کنیم.



:: ادامه مطلب
ن : hediyehasemani
ت : 20 تیر 1394
بازدید : 189
نظرات : 0
مفاتیح الجنان

مفاتیح الجنان

مفاتیح الجنان مجموعه‌ای از دعاها، مناجات، زیارات، اعمال مخصوصه ایام سال و ماه و روزها است که از طرف پیامبر اسلام و ائمه شیعیان صادر شده و توسط شیخ عباس قمی جمع آوری و تدوین شده‌است.

این مجموعه، با دقت احاطه‌ای که مولف آن بر آثار اهل بیت و کتب دعا و زیارات داشته، از معتبرترین کتب و ادعیه، گردآوری شده‌است، و در مدت کوتاهی، این کتاب همه‌گیر شده و در تمام منازل، مساجد و اماکن متبرکه شیعیان وجود دارد. مفاتیح الجنان، بعدها ملحقاتی توسط نویسنده به آن اضافه شده‌است. این مجموعه توسط دانشمندان بزرگی، بارها و بارها ترجمه شده است. لکن مشهورترین ترجمه‌ها از استاد الهی قمشه ای و علامه شیخ عباس مصباح زاده می‌باشد. شیخ عباس قمی، ملحقاتی به این کتاب، بعدها اضافه کرده که در بعضی از نسخ مفاتیح، به صورت «ملحقات مفاتیح الجنان» به چشم می‌خورد. این ملحقات، در همان تقسیم بندی، قید شده‌است. بسیاری از این ادعیه و زیارت به کتب معتبر و افراد موثقی چون اقبال (سیدبن طاوس) و مصباح کفعمی ارجاع داده شده‌است.

جهت دانلود این کتاب به لینک زیر مراجعه کنید

لینک دانلود



:: لینک ثابت
ن : hediyehasemani
ت : 3 تیر 1394
بازدید : 212
نظرات : 2
دانلود کتاب اسرار عالم مرگ و برزخ
اسرار عالم مرگ و برزخ
 
 
امیر المؤمنین می فرمایند :زمانی که میت را داخل در قبر می کنند خداوند دو ملک به سراغ او می فرستد.(اسم آنها منکر و نکیر است )اول چیزی که از آن سؤال می کنند از پروردگارش است ، سپس ازپیامبر و بعد از آن از امام و ولی او سوال خواهند نمود .
این کتاب در مورد اتفاقاتی است که بعد از به خاک سپردن شخص می افتد.
این کتاب در هفت صفحه به صورت مختصر درباره ی مرگ و دنیای پس از مرگ اشاره دارد شما می توانید این کتاب را از طریق لینک زیر دانلود نمایید.
 


:: لینک ثابت
ن : hediyehasemani
ت : 3 تیر 1394
بازدید : 323
نظرات : 3
خدا بهتر مى داند رسالتش را کجا قرار دهد

خدا بهتر مى داند رسالتش را کجا قرار دهد

مردى از اولاد خلیفه دوم در مدینه بود که پیوسته حضرت موسى بن جعفر(ع ) را آزار مى کرد و دشنام مى داد. هر وقت با آن جناب روبرو مى شد به امیرالمؤمنین (ع ) جسارت مى کرد. روزى عده اى از بستگان حضرت عرض کردند: اجازه بدهید تا این فاجر را به سزاى عملش برسانیم و از شرش راحت شویم . موسى بن جعفر(ع ) آنها را از این کار منع کرد.
حضرت محل کار آن مرد را پرسید. معلوم شد در جایى از اطراف مدینه به زراعت اشتغال دارد. حضرت سوار شد از مدینه براى ملاقات او خارج گردید. هنگامى به آنجا رسید که شخص در مزرعه خود کار مى کرد. موسى بن جعفر علیه السلام همان طور سواره با الاغ داخل مزرعه شد، آن مرد بانگ برداشت که زراعت ما را پایمال کردى . از آنجا نیا! امام کاظم (ع ) همان طور مى رفت تا به او رسید. با گشاده رویى و خنده شروع به صحبت کرد. سؤ ال نمود: چقدر خرج این زراعت کرده اى ؟ گفت : صد اشرفى . پرسید: چه مقدار امیدوارى بهره بردارى کنى ؟ جواب داد: غیب نمى دانم . فرمود: گفتم چقدر امیدوارى عایدت شود؟ گفت : امیدوارم دویست اشرفى عاید شود.
حضرت کیسه زرى که سیصد اشرفى داشت به او داد و فرمود: این را بگیر، زراعتت هم براى خودت باقى است . خداوند آنچه امیدوار هستى به تو روزى خواهد داد. مرد برخاسته و سر آن حضرت را بوسید و از ایشان در خواست کرد که از تقصیرش بگذرد و او را عفو نماید. حضرت تبسم نموده و به دیار خود بازگشتند.
بعد از این پیشآمد روزى آن مرد را دیدند در مسجد نشسته است . همین که چشمش به موسى بن جعفر(ع ) افتاد و گفت : الله اعلم حیث یجعل رسالته ، خدا مى داند رسالتش را در کجا قرار دهد.
همراهان او گفتند: تو را چه شده ، پیش از این رفتارت این طور نبود؟ گقت : شنیدید آنچه گفتم ، باز بشنوید و شروع به دعا کردن نسبت به آن حضرت نمود و... موسى بن جعفر(ع ) به بستگان خود فرمود: کدام یک بهتر بود، آنچه شما میل داشتید یا آنچه من انجام دادم ؟ همانا من اصلاح کردم امر او را به مقدار پولى و شرش را به خیر خود تبدیل نمودم .



:: لینک ثابت
ن : hediyehasemani
ت : 2 تیر 1394
بازدید : 185
نظرات : 3
قیامت جای عذرخواهی نیست!

قیامت جای عذرخواهی نیست!

معاد,معاد روز قیامت

قیامت جای عذرخواهی نیست

 

در قیامت هیچ کس به درد هیچ کس نخواهد خورد، در آنجا هر کس خودش تنها با اعمال خود می ماند و شفاعت نیز در هر حالتی پذیرفته نیست!

روز قیامت از جاهایی است که در آن عذرخواهی کردن و توبه و اظهار پشیمانی هیچ فایده ای ندارد.

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ کَفَرُوا لَا تَعْتَذِرُوا الْیَوْمَ إِنَّمَا تُجْزَوْنَ مَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ»: اى کسانى که کافر شده‏اید، امروز عذر نیاورید، در واقع به آنچه مى ‏کردید کیفر مى ‏یابید.

در قیامت هر کس دعا کند مستجاب نمی شود؛ «وَ اتَّقُوا یَوْماً لا تَجْزی نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَیْئاً وَ لا یُقْبَلُ مِنْها شَفاعَةٌ وَ لا یُوْخَذُ مِنْها عَدْلٌ وَ لا هُمْ یُنْصَرُونَ».


در قیامت هیچ کس به درد هیچ کس نخواهد خورد، در آنجا هر کس خودش تنها با اعمال خود می ماند و شفاعت نیز در هر حالتی پذیرفته نیست!


در سوره روم آیه 57 نیز می فرماید: «فَیَوْمَئِذٍ لا یَنْفَعُ الَّذینَ ظَلَمُوا مَعْذِرَتُهُمْ وَ لا هُمْ یُسْتَعْتَبُونَ».


عده ای روز قیامت لب به عذرخواهی برمی دارند اما باید بدانیم که عذرخواهی در روز قیامت سود و فایده ای نخواهد داشت هر چند که عذرخواهی واقعی و با نیت اخلاص و خلوص باشد؛ زیرا در قیامت چشمان همگان به حقیقت چنان که باید و شاید روشن می شود و هیچ مطلب پوشیده ای باقی نمی ماند.


در آن حالت که مجرمان، منافقان، کافران، مستکبران و ظالمان با عذاب های الهی رو به رو می شوند از خداوند می خواهند که عذر ایشان را بپذیرد ولی خداوند بیان می کند که قیامت جای عذر خواهی نیست. (توبه آیات 64 و 66 و جاثیه آیات 34 و 35 و نیز روم آیه 57 و غافر آیه 52 و 11 و 12)

این ‌جا که میدان هست و اجازه داده شده است، این ‌جا که عذر خواهى براى ما درجه مى ‌آفریند، گناهان را مى ‌شوید و ما را پاک و نورانى مى‌ کند، از خداى متعال عذر خواهى کنیم
 
قیامت جای عذرخواهی نیست!
روزى خواهد آمد که خداى متعال به مجرمین بفرماید: «وَلَا یُۆْذَنُ لَهُمْ فَیَعْتَذِرُونَ: و آنها را اذن (سخن) گفتن نمى‏دهند، پس عذر نتوانند آورد (زیرا که عذر ندارند)». (مرسلات: 36)


در قیامت، به ما اجازه‌ى عذرخواهى نخواهند داد، به مجرمین اجازه نمى‌دهند که زبان به عذرخواهى باز کنند؛ آنجا جاى عذر خواهى نیست.


این ‌جا که میدان هست و اجازه داده شده است، این ‌جا که عذر خواهى براى ما درجه مى ‌آفریند، گناهان را مى ‌شوید و ما را پاک و نورانى مى‌ کند، از خداى متعال عذر خواهى کنیم.

این‌جا که فرصت هست، لطف خدا و نگاه محبّت الهى را متوجّه و شامل حال خود کنیم. «فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ»؛ (بقره: 152) مرا به یاد آورید، تا من شما را به یاد آورم.


در‌‌ همان لحظه‌اى که شما دلتان را متوجّه خداى متعال و خدا را در دل خودتان حاضر مى ‌کنید و به یاد خدا مى ‌افتید، خداى متعال در‌‌ همان لحظه، چشم لطف و مهر و عطوفتش متوجّه شماست؛ دست لطف و بذل و بخشش او به سوى شما دراز است.


خدا را به یاد خودمان بیندازیم، و الّا روزى خواهد رسید که خطاب الهى به سمت گناهکاران مى‌آید که «... إِنَّا نَسِینَاکُمْ ... »؛ (سجده: 14) ما شما را فراموش کردیم، ما شما را به دست فراموشى سپرده‌ایم، بروید! عرصه‌ى قیامت این‌ گونه است

منبع:tebyan.net



:: لینک ثابت
ن : hediyehasemani
ت : 2 تیر 1394
بازدید : 64
نظرات : 1
سخن زیبا
ن : hediyehasemani
ت : 30 خرداد 1394
بازدید : 153
نظرات : 0
سخن زیبا
ن : hediyehasemani
ت : 24 خرداد 1394
بازدید : 173
نظرات : 4
سخن زیبا
ن : hediyehasemani
ت : 22 خرداد 1394
بازدید : 186
نظرات : 1
غیبت

گناه غیبت چرا گوشت مرده خوردن است؟

غیبت موجب می ‌شودعبادت ‌های غیبت ‌کننده در پرونده غیبت شونده نوشته شود

غیبت عبارت است از: سخن گفتن پشت سر دیگران به گونه ای که غیبت شونده راضی و خشنود نباشد.

معنای غیبت
فقها تعاریف فراوانی برای غیبت داشته اند و معیارهایی در این خصوص ارائه کرده اند. شیخ شهید در کتاب کشف الریبه ملاک غیبت را اینگونه معنا کرده است که:

" هرگاه کسی در غیاب دیگری سخنی نسبت به او بگوید که عرفاً و در نزد مردم نقص و عیب به حساب می آید و قصد وی از این کار سرزنش و یا برملا کردن نقص او باشد، مرتکب غیبت شده است."

همچنین ابوذر می گوید: از رسول خدا(ص) پرسیدم که غیبت چیست؟ حضرت فرمودند:" غیبت عبارت است از اینکه نسبت به برادرت چیزی بگویی که او از آن خوشش نمی آید.


ابوذر پرسید: حتی اگر این صفت و ویژگی در او باشد؟- باز هم غیبت، به حساب می آید؟- حضرت فرمود:" اگر- آن صفت- در او باشد، غیبت است؛ والا تهمت به حساب می آید."

روشن است که منظور برادر در این روایت تنها برادر نسبی نیست، بلکه برادر ایمانی را هم شامل می شود. منظور از اکراه نیز چیزی است که عرفا عیب و نقص به حساب می آید و قصد مذمت و گفتن نقص هم در روایت مستتر و تلویحا آمده است؛ والا اگر از راه لطف و مرحمت چیزی در خصوص او بگوید، غیبت صورت نگرفته است.


اسلام بی دلیل یک گناه را اینقدر سخت عقوبت نمی دهد. غیبت کردن یک جنگ روانی علیه انسانی است که حضور ندارد تا از خود دفاع کند و ترک این گناه همچون یک مکتب تربیتی است.

در روایات نقل شده است که روز قیامت برخی افراد را می آورند که به خدا اعتراض می کنند که این اعمال ناپسند را در دنیا مرتکب نشده اند و از طرفی دیگر برخی می گویند خدایا ما چنین کار خوبی در دنیا انجام نداده ایم، آنان پاسخ می شوند که این به علت غیبت کردن شما است، زیرا وقتی انسان غیبت شخص دیگری را می کند اعمال ناپسند کسی که پشت آن حرف زده می شود در نامه اعمال غیبت کننده و اعمال خوب فرد غیبت کننده در نامه اعمال کسی که پشت سر او سخن گفته شده نوشته می شود.



:: ادامه مطلب
ن : hediyehasemani
ت : 22 خرداد 1394
بازدید : 185
نظرات : 0
علائم ظهور امام زمان(عج)

علائم ظهور امام زمان(عج)

ظهور حضرت حجت(عج) از اموری است که در اسلام نسبت به آنها به شدت تأکید شده و در حتمیت آن ذره ای شک و شبهه وجود ندارد. پیش از این گفتیم که در آیاتی نظیر آیة 55 سورة نور، خداوند متعال به مؤمنان وعده داده است که فرمانروای زمین گردند و بر آن سیطره یابند.




:: ادامه مطلب
ن : hediyehasemani
ت : 18 خرداد 1394
بازدید : 575
نظرات : 5